Manifest del claustre de l’Institut Pla del Bosc

L’equip de professorat de l’Institut Pla del Bosc de Canyelles, reunit en data 30 de juny, vol expressar la seva preocupació per l’estat de l’educació actual. Des del nostre institut sempre hem prioritzat treballar per una educació pública de qualitat, vetllant alhora per l’equitat. Des d’aquest compromís, hem fet front a molts reptes, tant educatius, socials com sanitaris, posant sempre en primer lloc el progrés educatiu del nostre alumnat i el seu desenvolupament integral en aquestes etapes.

Volem posar de manifest el nostre malestar per la imposició per part del Departament d’Educació de mesures sense consens real amb tota la comunitat educativa, a l’hora que exposem diverses qüestions per les quals caldria treballar de manera urgent i destinar els recursos adients per tal que la nostra tasca educativa es dugui a terme:

– La inversió de com a mínim el 6% del PIB en educació tal com indica la Llei d’Educació de Catalunya.
– Baixada de les ràtios a tots els nivells.
– Augment de la plantilla per a l’atenció personalitzada de l’alumnat (docents, personal de suport…) i més recursos per l’educació inclusiva, aula d’acollida, etc.
– Oferta pública de places d’FP suficient i proporcionada i equiparació salarial de tot el professorat d’FP.
– Recursos suficients per a aplicació del nou currículum, per tal d’assegurar suficientment la inclusió, la igualtat d’oportunitats. Creiem que és important garantir la representació en el currículum de les hores de totes les especialitats. Les hores de gestió autònoma als centres han d’anar acompanyades de les orientacions, suport i recursos adients. Aquest canvi s’ha produït a corre cuita, sense temps de debat ni de treball compartit entre professionals.
– El calendari escolar hauria d’haver estat consensuat amb la comunitat educativa.
– Recursos i suport per desplegar els projectes lingüístics de centre, garantint l’ús del català com a llengua vehicular, així com l’adquisició de les competències de totes les llengües incloses al currículum al finalitzar l’etapa.
– Consens en el procediment per l’estabilització del personal interí.
– Reversió de les condicions laborals retallades, com ara el retorn a l’horari lectiu anterior, així com la recuperació del salari previ a les retallades del personal dels centres educatius.

Claustre de professorat de l’Institut Pla del Bosc
Canyelles, a 30 de juny de 2022