Enginyeres de materials per uns dies!

L’alumnat de primer d’ESO duu a terme activitats relacionades amb l’enginyeria de materials i l’enginyeria aeroespacial.

Durant unes setmanes, dins la matèria de Tecnologia de 1r d’ESO, els i les alumnes han estat treballant en el repte d’Orió. L’objectiu de l’activitat era trobar el millor material per fabricar l’escut de l’astronau Orió, que en un futur portarà astronautes a la Lluna i a Mart.

Per a superar el repte, l’alumnat ha hagut de determinar les propietats d’un conjunt de materials desconeguts, tal com narra la Lucía Clavijo,
de 1rA: «Per identificar els materials hem anat fent proves: si el material és conductor elèctric, quina densitat té, si és bon conductor tèrmic, si és brillant o mat, si és resistent als impactes… I segons les dades que hem obtingut, hem escollit el material més adequat per fabricar l’escut».

Per poder analitzar la conductivitat tèrmica dels materials, l’alumnat va sintetitzar un bioplàstic amb propietats termocròmiques, és a dir, un bioplàstic que canvia de color amb la temperatura. Per a més detalls d’aquestes i d’altres activitats, podeu consultar el lloc web de la matèria de Tecnologia de Primer.