VISITEM CATALUNYA RÀDIO

El dilluns 5 de desembre, els alumnes de 4t d’ESO de les optatives de Revista i Ràdio, vam anar a visitar Catalunya Ràdio per tal de saber com funciona la nostra ràdio.

Primer de tot, a les 08.30 els alumnes vam agafar l’autocar i vam marxar cap a Barcelona. Un cop allà, vam esmorzar i vam caminar fins a les instal·lacions, que eren un carrer més enllà. A l’entrada, ens vam dividir en les dues classes d’optatives per poder fer l’activitat, que consistia en escoltar les emissions i  fer un recorregut per l’edifici.
Els de revista primer vam passar a una sala de gravació que es trobava a la primera planta i vam escoltar Els matins de Catalunya Ràdio en directe, tot això després d’haver passat un control de seguretat on havíem d’entrar a través d’un detector. Vam estar escoltant l’emissió una hora aproximadament. Primer vam escoltar un grup de tertulians (Dani Ballart, Ramon Besa i Gemma Herrero) parlant sobre el clàssic Barça-Madrid, mentre la Mònica Terribas els feia preguntes des de Viena, on era per cobrir les eleccions austríaques. Després, vam sentir parlar sobre una obra de teatre titulada, Astronautes, Houston tenim un cadàver, on en Queco Novell i en Xavi Serrano, uns dels actors, juntament amb el director de l’obra, en Xavier Ricart, van estar explicant una mica de què aniria l’obra i donant informació a la gent, com per exemple que la podeu veure al Club Capitol del 29 de novembre al 15 de gener. Més tard, el nostre  guia ens va portar a una saleta que hi havia al costat i va explicar-nos  quins tipus de ràdios formaven Catalunya Ràdio (iCat.cat, Catalunya informació, CatMúsica), on s’escoltaven, de quin gènere eren…

En acabar l’explicació, vam fer un recorregut per tot l’edifici. El que vam veure primer van ser les redaccions, on s’elaboren totes les notícies, que hi ha a la segona planta.  A més a més, hi havia moltes sales de gravació, les quals havien de tenir doble finestra i una porta gruixuda, per aïllar el soroll de l’exterior, les parets i el terra eren de moqueta, i hi havia un doble sostre amb irregularitats. A continuació, en una altra sala, ens va explicar les funcions que tenien els botons dels micròfons i dels altaveus.

Tot seguit, vam anar a una sala, on vam gravar cinc preguntes, per un programa que fan de matinada, La nit dels ignorants 2.0. Per sorpresa nostra, una de les preguntes que vam gravar va ser l’escollida per a l’anunci de la ràdio. Aquí us deixem l’anunci amb la veu de la nostra companya Josefina Ravier:

També, ens van donar un butlletí de notícies que havien emès recentment a la ràdio, i vam gravar una petita simulació, ens vam sentir com si fóssim uns locutors.

Tot seguit teniu la mostra de les notícies que vam gravar. Què us sembla? Ho fem prou bé?

img_1215

Al pis superior, ens va ensenyar l’última sala, la de gravació, que s’utilitza per gravar amb instruments, quan vénen els artistes. A les parets hi havia unes petites formes de fusta quadrades per millorar el so i el sostre tenia unes formes geomètriques. Totes aquestes sales de gravació tenien al costat una saleta on treballen els tècnics. Aquests s’encarreguen de donar ordres, editen les gravacions, etc. L’últim que vam visitar, va ser una petita habitació, al mig del passadís, on la paret exterior era de vidre, per on podies veure. Tenia un munt d’ordinadors i pantalles, la seva funció era fer arribar a tots els llocs la senyal, millorar-la i controlar totes les sales de gravació de l’edifici. Quan vam a acabar tot el recorregut,  ens vam ajuntar els dos grups una altra vegada, i abans de marxar ens van regalar unes bosses com a obsequi. Seguidament vam poder gaudir d’una hora a Turó Parc per descansar. Aleshores vam agafar l’autocar i a les 13.35, ja havíem tornat a l’institut, preparats per fer l’última classe.

Ha estat una sortida molt enriquidora, i hem après un munt de coses. Esperem poder tornar-hi anar una altra vegada !