Informació: Instruccions obertura centres educatius

El 21 de maig es van publicar les instruccions per a l’obertura dels centres educatius, planificada per dur-se a terme en el moment en què la població entri en la fase 2 de desescalada.

Tot seguit trobareu un resum de les indicacions que afecten als centres d’educació secundària. La setmana vinent us facilitarem informació concreta sobre com serà el Pla d’obertura de centres en fase 2 que es durà a terme a l’INS Maria de Bell-lloc.

• RESUM DE LES INDICACIONS DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ REFERENTS A L’OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN LA FASE 2 DE DESESCALADA
1 El curs acabarà, telemàticament, el 19 de juny de 2020. Per tant, no es reprendrà l’activitat lectiva presencial.
2 L’assistència de l’alumnat al centre serà de caràcter estrictament voluntari
3 L’assistència de l’alumnat, en cas necessari, es prioritzarà tenint en compte els criteris establerts pel Departament d’Educació.
4 Les activitats presencials que es duran a terme al centre, un cop entrem a la fase 2 de desescalada, seran les següents: Acció educativa presencial per als alumnes de 2n BAT, amb la finalitat de preparar les proves d’accés a la universitat (PAU)
Activitat  d’orientació, adreçada a aquells alumnes que acaben etapa – 4t ESO i 2n BAT- i necessiten orientació sobre els estudis possibles a seguir el proper curs (batxillerat, formació professional i règim especial).
Activitat personalitzada del tutor o tutora amb l’alumnat en qualsevol curs i nivell: aquesta és una mesura excepcional i no continuada, amb les següents finalitats:

• L’acompanyament educatiu personalitzat (adreçat especialment a aquells sectors de la població escolar més fràgils).
  • L’acompanyament emocional, amb coordinació amb els EAP i/o serveis educatius específics (adreçat a aquell alumnat que, per diferents motius, hagi pogut patir el confinament d’una manera més greu o, a l’alumnat amb necessitats educatives especials.)