Com ens imaginem el futur? PLG de Distopies

A partir de la pregunta: Com ens imaginem com pot ser el futur? proposem a l’alumnat que pensin en diferents aspectes que consideren importants per a la vida, per a la societat. Reflexionen sobre el concepte de prosperitat per imaginar-se futurs que poden ser imperfectes.

Els aspectes més interessants d’aquest projecte és fer a l’alumnat descobrir un tipus de subgènere narratiu que capta molt l’atenció dels  adolescents. Poden fer una connexió amb referències més properes per a ells i elles, com ara el món dels videojocs i el rol. A més la part tècnica fa que l’alumnat amb interessos més tècnics i creatius puguin gaudir de la part més “maker”.

Aquest projecte m’ha permès desenvolupar la meva creativitat, ja que ens han donat molta llibertat a l’hora de crear el joc que nosaltres volíem. El que més em va agradar és aprendre a convertir els dibuixos que podem fer a mà a format vectorial per poder imprimir-ho amb la talladora làser. M’ha agradat molt descobrir una mica tot el que es pot arribar a fer amb les impressores 3D i el plòter de tall.  [Ariant, alumne]