La SER entrevista a l’alumnat participant del concurs Odissea

Aquest cap de setmana els alumnes de llatí de 4t d’ESO de l’INS Fort Pius que participaven en el Concurs Odissea han sigut notícia, ja que dijous passat van ser entrevistats per la Soledad Domínguez, periodista de La SER. (escoltar àudio)

Aquesta setmana passada ha sigut la gran setmana de la cultura clàssica, amb la celebració a tot l’estat el Concurs Odissea, que ja ha arribat a la seva XIII edició a Catalunya. Aquest certamen pretén estimular l’alumnat d’ESO i Batxillerat en el coneixement del món clàssic, plantejant unes 25 preguntes de dificultat creixent sobre el món grecoromà.

Quan va començar fa 19 anys a Galícia, les respostes a les preguntes es buscaven, partint d’alguns coneixements previs, sobretot en els llibres. Els cercadors d’internet eren encara limitats, però aviat es van convertir en la principal font d’informació. Ara bé, és una font tan àmplia que calia afinar molt els termes de cerca per comprovar i verificar que la resposta que ens oferia el cercador fos la bona. Tot un exercici de comprensió lectora. Enguany, a més, s’ha afegit un nou escull per a l’equip que formula les preguntes: el ChatGPT, que ha fet que els enunciats de les preguntes fossin encara més enigmàtics.

Dijous 18, va ser el dia de la superpregunta. L’alumnat de llatí de 4t d’ESO de l’INS Fort Pius, tot i la dificultat de les preguntes que havien de respondre, van passar vora tres hores intentant trobar respostes a les qüestions plantejades, mentre explicaven a la Soledad l’entusiasme amb què entomaven la participació en el Concurs.

El resultat han sigut quatre dies submergits en el món clàssic.

Podeu sentir la notícia i llegir-la si cliqueu aquí.