Treballs d’Àmbit

El curs 2016-17 el claustre del Fort Pius va fer una formació en treball per projectes fruit de la voluntat d’una part del claustre de treballar en la línia de l’incipient corrent d’innovació pedagògica de treball globalitzat i projectes que fomentaven el treball interdisciplinari i cooperatiu.

Fruit d’aquella formació va néixer el nostre primer Treball per Projectes: El Parc de la Ciutadella, que va ser portat a terme durant el Crèdit de Síntesi per l’alumnat de 1r d’ESO el juny del 2017.

D’aleshores ençà, al Fort Pius es van establir franges setmanals de Treball per Projectes que van ser elaborats i duts a terme pel professorat del propi centre.

La pandèmia va aturar aquest treball i l’entrada d’un nou Equip de direcció ha modificat els antics Projectes en uns Treballs d’Àmbit que recullen la tradició i els aspectes més positius de l’experiència acumulada i implementen una nova estructura de treball que engloba pràcticament la totalitat del claustre en la seva elaboració i aplicació.

Els Treballs d’Àmbit es concentren en les darreres setmanes de cada trimestre i són un treball on es desenvolupen les Competències de cada Àmbit didàctic mitjançant un seguit d’activitats d’aprenentatge de caràcter cooperatiu, competencial i properes a la realitat de l’alumnat.

Així neixen les Setmanes de Treball d’Àmbit que es treballen als 3 primers cursos de l’ESO:

1r d’ESO: ÀMBIT ARTÍSTIC (Música, Educació Visual i Plàstica i Educació Física)

2n d’ESO: ÀMBIT LINGÜÍSTIC (Llengües catalana, castellana, anglès i francès)

3r d’ESO: ÀMBIT CIENTIFICOTECNOLÒGIC (Tecnologia, Física i Química, Biologia i Geologia)