Ciutats lectores al Bosc – endevina l’autor

Durant aquest curs, l’alumnat de 1r d’ESO participa del projecte Ciutats Lectores. Un projecte organitzat per IEARN-Pangea (Xarxa Internacional d’Educació i Recursos) en el qual alumnes de diversos instituts de Catalunya es coneixen a través de les lectures que realitzen.

El projecte s’inicia amb la presentació dels centres participants. Posteriorment cada institut planteja periòdicament un enigma a fi de descobrir l’autora o l’autor que treballen, l’obra llegida i un dels seus personatges. Cada enigma va acompanyat d’una fitxa en la qual s’inclou la informació més rellevant. Durant el projecte, es presenten diversos enigmes express vinculats amb la ciutat que acull la trobada presencial del 17 d’abril i que atorguen puntuació extra al centre que primer l’endevina.
Finalment, ens trobarem a Salt on el centre acollidor plantejarà una gimcana literària per la ciutat. I haurà arribat el moment d’engegar la darrera part del projecte en la qual grups d’alumnes conformats pels diversos centres compartiran la lectura d’un conte i escriuran de forma col·laborativa una nova història tot basant-s’hi.
Nosaltres tindrem la sort de poder conèixer personalment el nostre escriptor, ja que és pare d’un antic alumne i conversarem amb ell sobre la seva obra i el fet d’escriure.

A través d’aquest projecte treballem el gust lector i les competències comunicatives i digitals, alhora que convertim la literatura en un espai de trobada i intercanvi.
Al blog del projecte podeu anar seguint-lo de més a prop.
A veure si endevineu qui és el nostre autor!

ENDEVINA L’AUTOR…

5 d’ABRIL