EXPOSICIÓ DE MAQUETES DE CIUTATS SOSTENIBLES

Ingrid Asencio, Ahmed El Hatmi, Sofía Lindes

Els alumnes de primer d’ESO de l’Institut Baix Penedès fan maquetes de cartró de ciutats sostenibles, que després han posat ordenades sobre taules al passadís i es veuen com una ciutat.

El projecte s’ha treballat a la matèria de Tecnologia i ha estat idea de la Marta Masdeu, tutora de 1r ESO D i professora de tecnologia i de projectes. Abans d’exposar les maquetes, els alumnes han anat per classes al pati i les han posat per ordre de llista de la persona que les ha fet. A continuació, cadascú ha interpretat un paper per a la ciutat, s’han fet grups i hi havia veïns, arquitectes, l’alcalde…

Després d’exposar-les al pati, s’han posat al passadís que porta a la sala d’actes, al costat de l’entrada principal de l’institut. Les han deixat en unes taules perquè tot l’alumnat, professorat i personal de l’institut pugui veure  les maquetes que han fet els alumnes de primer d’ESO. Les maquetes que no han cabut a l’exposició s’han deixat a les aules de primer d’ESO i al taller de tecnologia.

Amb totes les maquetes unides, s’ha creat una ciutat enorme que ocupa gairebé tot el passadís. Moltes maquetes estan pintades i contenen diversos elements com arbres, rètols, cotxes o vianants, de manera que són molt realistes. Si encara no ho heu fet, us animem a anar-les a veure.