PARTICIPEM A L’OLIMPÍADA DE FILOSOFIA!

La Irene Almendros i en Pau Rello (4t d’ESO) i la Míriam García (2n de Batxillerat) han estat els representants del nostre institut a l’Olimpíada de Filosofia de Catalunya.

L’Olimpíada de Filosofia de Catalunya és una activitat de la Societat Catalana de Filosofia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans. L’olimpíada
compta amb la col·laboració d’entitats i institucions de l’àmbit universitari i de la cultura: UB, UAB, UdG, URV, etc.

Té la finalitat de promoure el desenvolupament de competències pròpies de la filosofia: qüestionar-se i usar l’argumentació per superar
prejudicis i consolidar pensament propi, identificar els aspectes ètics de cada situació i donar-hi respostes adients i perfectament innovadores i capacitat de conceptualitzar, d’argumentar, de problematitzar i d’anàlisi crítica. Per tant, l’objectiu principal és el de
fomentar el desenvolupament del pensament propi i la creativitat de l’alumnat a partir d’un tema o qüestió filosòfica amb un enfocament contemporani.

El tema de l’edició d’enguany ha estat Fronteres i justícia global: poden ser justes les fronteres? Un món sense fronteres seria un món més just? Hi ha guerres justes? Són compatibles les fronteres amb els drets humans?

En Pau Rello ha participat en la modalitat dilema moral desenvolupada de manera presencial a la UdG, a la Facultat de Lletres del Campus Barri Vell. La prova va consistir en la resolució d’un dilema: una anàlisi i una argumentació moral al voltant d’una qüestió relacionada amb el tema.

La Irene i la Míriam han participat en la modalitat fotografia filosòfica. Van presentar dues fotografies originals, d’auditoria individual i centrades en el tema. Les fotografies inclouen de forma visible una pregunta de caràcter filosòfic relacionada i que interactua amb la imatge.

L’alumnat que passi a la següent fase, haurà de fer una defensa oral pública davant d’un tribunal. En aquest sentit, desitgem molta sort a tots els participants i manifestar el nostre agraïment per la seva iniciativa i el seu treball.

Enhorabona filòsof i filòsofes!