El S’Agulla acull la fira d’entitats d’Integració Social

L’alumnat de 2n d’Integració Social culmina la seva formació amb la realització d’un projecte que es va presentar en la Fira d’Entitats celebrada els dies 3 i 4 de juny al nostre institut.
Aquesta iniciativa ha estat molt bon valorada per la comunitat educativa, entre d’altres… Llegeix més»

Aprendre en un entorn privilegiat: la duna d’Empúries

L’alumnat de 1r de batxillerat que cursa Ciències de la Terra i del Medi Ambient va realitzar el passat dia 21 l’itinerari científic a la duna d’Empúries.

El bocí de Costa Brava que ressegueix les dunes des de l’Escala fins al jaciment d’Empúries és d’incomparable… Llegeix més»

L’esport també cohesiona el grup

El grup classe del PDC ha fet una sortida al Pàdel Costa Brava per aprofundir en la cohesió de grup.
En aquesta ocasió, l’esport per parelles ha estat una bona excusa per a fer exercici i millorar les relacions entre companys.
Durant tot un matí, ha estat… Llegeix més»

Coneixem els recursos del Servei d’Orientació de l’Ajuntament

L’alumnat del Programa de diversificació curricular (PDC) ha visitat el Servei d’Orientació Laboral de l’Ajuntament de Blanes ubicat a l’Escola SAFA.
Allí, una de les tècniques ens ha mostrat tots els serveis que ens poden oferir. Començant pel suport més individual en la definició de l’objectiu… Llegeix més»

Programació de plaques Arduino UNO a batxillerat tecnològic

Com ja sabeu, un dels projectes del nostre centre és l’Impuls a la robòtica. D’acord amb aquesta línia, els alumnes de 1r del batxillerat tecnològic han començat aquest curs a programar plaques Arduino UNO.

Arduino consisteix en una plataforma de maquinari lliure basada en una placa… Llegeix més»

Fem salut a la Ciutat Esportiva!

El professorat d’educació física ha estat l’encarregat d’organitzar la darrera sortida del grups de 1r ESO, que va tenir lloc el passat 27 de maig.
Gràcies també a l’entusiasta col·laboració de la resta de professorat, tothom es va implicar en la pràctica d’activitats en la Ciutat… Llegeix més»

Reptes científics per l’X(p)rimenta

Des del departament de ciències naturals, i més concretament els grups de primer de química de batxillerat, aquest tercer trimestre ens hem presentat a la 11a edició Concurs de vídeos científics X(p)rimenta!

Per aquest motiu, hem organitzat sessions grupals on ha calgut dissenyar l’experiment, fer recerca,… Llegeix més»

Conèixer els llatinismes jugant amb el Pasapalabra

Vull compartir-vos una petita reflexió escrita de manera conjunta per l’alumnat de llatí dels grups de 4t A i D, pel que fa a un projecte petit però que, gràcies a la motivació de tots plegats, ha acabat sent ben gran:
“Durant el curs d’aquesta nova… Llegeix més»

La tècnica del trencadís: creativitat i concentració

Al suport intensiu per a l’escolarització inclusiva (SIEI), aquest trimestre hem estat immersos en un projecte d’elaboració de vasets decoratius, tot aproximant-nos a la tècnica del trencadís.
Amb dedicació i paciència, hem treballat diversos materials i textures per acabar, com podreu veure a les imatges, amb… Llegeix més»

Darrers dies per col·laborar en la recollida d’oli usat!

Fa anys que l’Institut S’Agulla col·labora amb el projecte Olisses de la Fundació Aspronis.
Aquesta iniciativa promou la recollida d’oli domèstic entre els membres de la comunitat educativa, evita que es llenci per l’aigüera, al temps que dona ocupació al col·lectiu de persones amb discapacitat… Llegeix més»

A TAPSD, posem en pràctica l’empatia

Som conscients de com menjar un iogurt i beure un got d’aigua pot canviar segons el grau de dependència de la persona?

Per a percebre i ser conscients d’allò que poden sentir els nostres usuaris, en el Mòdul d’Atenció Sanitària del CFGM d’Atenció a Persones en… Llegeix més»