Diari el Raval: maig 2022

Crida a la coeducació del segle XXI

Avui en dia pensem que la coeducació és una pràctica educativa que ja es dona a les aules, però coeducar no consisteix només a tenir aules mixtes , sinó que va molt més enllà.
Per començar, a les aules encara se senten molts comentaris masclistes del caire “calla marica” o “aquesta és una puta que s’ha liat amb mig institut” i fins i tot alguns professors deixen passar aquests comentaris o no fan res per disminuir-los.
També hi ha estudis que demostren que els nois fan més intervencions que les noies a l’aula i que quan parlen sense aixecar la mà, hi ha més possibilitats que el professor cridi l’atenció a les noies i en canvi que els nois puguin continuar parlant.
A més, tots els referents, tant pensadors, escriptors o protagonistes de la història estudiats a l’aula i que surten als llibres de text són homes. L’única manera que els alumnes estudiïn una dona important a la història de la humanitat és que el professor
es preocupi d’introduir-la al temari.
En conclusió, totes aquests situacions ens demostren que la coeducació va molt més enllà de les aules mixtes i que encara ens queden molts problemes a solucionar per arribar a implantar una educació que doni les mateixes oportunitats de desenvolupar les capacitats a tots els alumnes sense diferències.
Lucía de la Cruz
2n Batxillerat