TALLER DE RELAXACIÓ

L’estat natural del ser humà quan no sent dolor i les necessitats bàsiques estan cobertes és el de relaxació. L’estat de relaxació, per desgràcia no sol ser habitual a mesura que anem creixent. Ja que La societat en la que vivim ens ofereix una vida frenètica, amb molts estímuls, estrés, atenció continuada i producció constant.
Podem afirmar que la capacitat per assolir la relaxació és sens dubte quelcom positiu a qualsevol edat. Dedicar-hi uns minuts és important per mantenir una bona salut física, mental i emocional.
A l’escola entenem l’alumne en la seva globalitat, per tant trobem fonamental la realització d’ activitats que l’ajudin a desenvolupar-se com a persona. Per això, hem preparat el taller de relaxació.
El taller consta de diferents propostes: visualització d’imatges relaxants, sessió de massatges , respiració conscient i meditació guiada.
Es realitza es un ambient tranquil, amb esterilles a terra i música relaxant.
Els objectius que ens plantegem són: que els nens percebin la importància de la relaxació i que puguin coneixer-ne diferents tècniques.
Les tècniques de relaxació tenen a veure amb el coneixement d’un mateix. Permeten que l’infant conegui les seves pròpies emocions i sensacions, arribant a identificar-les i a controlar-les. Per tant, aquesta activitat s’engloba dins del treball de les emocions que estem realitzant a la nostra escola
Des d’aquí us animem a practicar-ho des de casa, ja que a més de ser activitats molt beneficioses per als vostres fills i filles ajuden a enfortir els vincles familiars.

relax-1