SORTIDA A L’ARXIU COMARCAL

Els dies 4 i 5 d’abril vam anar a l’arxiu municipal de Tortosa. Vam sortir des de l’escola i vam anar per diferents carrers de Tortosa de dos en dos. Quan vam arribar, vam tindre una molt bona impressió perquè l’edifici era antic i molt interessant (segle XII). Allí ens va rebre el director de l’arxiu.

Primer ens va explicar coses de Mig Camí i del Coll de l’Alba, mentre ens explicava, ens posava imatges. A l’acabar ens va contar  que l’arxiu abans era una universitat i que quan els alumnes sortien a fer pati, jugaven a les dames. L’edifici era antic, però a l’entrar a l’aula on abans feien classe era un lloc modern.

Va ser molt interessant l’explicació. Ens preguntaven coses de Mig Camí, del Coll de l’Alba, etc. Ens van ensenyar imatges i un mapa de com era el Coll de l’Alba abans, on encara no sortia l’ermita de  Mig Camí  perquè  el Coll de l’Alba es va crear abans que Mig Camí. Després ens van  baixar a un soterrani on es trobava l’arxiu i vam veure  uns llibres gegants i molt antics. Hi havia uns armaris com caixes fortes que eren  súper grans. Tots teníem curiositat de com havien fet aquell llibre tan gran, en aquell moment mostràvem  una expressió de sorpresa perquè mai n’havíem vist un de tan gran. Vam pujar unes escales i vam pegar una volteta per tot arreu mentre ens continuava explicant coses.

Ens  va encantar l’excursió, tant de bo en féssim una que es tracti de Mig Camí, perquè vam aprendre molt i també ens vam divertir moltíssim. Els nostres mestres ens van dir que tornarem a anar a Mig Camí a buscar estrelletes. Si cliqueu a la imatge trobareu el recull fotogràfic d’aquesta visita.

NATALIA LOZANO (4t D)