AIGÜES DE TORTOSA A L’ESCOLA

El dia 11 d’abril ens va visitar a l’escola un tècnic de l’empresa aigües de Tortosa. Aquesta activitat estava emmarcada dintre del cicle de sortides i visites de personal professional dintre del món de l ‘aigua, com a part fonamental del projecte que estem treballant a tercer sobre El cicle de l’aigua.

La sessió va començar amb una interacció entre el ponent i els alumnes sobre els coneixements previs que en tenien de l’aigua. Durant aquesta part de l’activitat els alumnes també li van fer preguntes sobre tots els dubtes que havien anat acumulant a mesura que havien anat desenvolupat el projecte.

A la segona part de la sessió va passar dos vídeos molt il·lustratius sobre el cicle de l’aigua i com l’aigua arriba a les nostres llars i que se’n fa de l’aigua un cop n’hem fet ús. Una vegada visualitzats els vídeos, va explicar als alumnes el perquè l’aigua és un be escàs. A més els va donar unes xifres orientatives per a què comencessin a reflexionar sobre la importància de l’aigua en la nostra societat, a partir de la conscienciació de saber quanta aigua es consumeix quotidianament al nostre entorn:

Litres (l)

Rentant-nos les mans                                                                  2 – 18

Rentant-nos les dents                                                                  2 – 12

Omplint la banyera                                                                       200 – 300

Dutxant-nos                                                                                    30 – 80

Fent una rentadora                                                                      30 – 80

Utilitzant el rentavaixelles                                                          18 – 30

Rentant els plats a mà                                                                 15 – 30

Buidant la cisterna del vàter                                                     6 – 10

A la cuina i per beure                                                                    10 litres / dia

Netejant la casa                                                                             10 litres / dia

Rentant el cotxe                                                                             400

Regant 100 metres quadrats de gespa del jardí                               400

A la darrera part de l’exposició ens va proposar 10 maneres d’estalviar aigua i reduir-ne el consum diari. Ens va tornar a recordar que l’aigua era un be escàs i que no havíem d’esperar èpoques de sequera per evitar el consum innecessari.

1. Tanquem les aixetes quan no les utilitzem.
  2. No utilitzem el vàter com a paperera.
  3. Fem servir la dutxa en lloc de banyar-nos.
  4. Reparem les aixetes o cisternes dels vàters que perdin aigua.
  5. Fem servir la rentadora o el rentaplats amb la càrrega completa i utilitzem, sempre que sigui possible, el programa d’estalvi.
  6. Fem servir economitzadors a les aixetes.
  7. Instal·lem cisternes dels vàters amb doble descàrrega.
  8. Rentem el cotxe en un túnel de rentat o amb una esponja i un poal en lloc de fer-ho amb una mànega.
  9. Reguem les plantes de bon matí o al vespre, per evitar l’evaporització.
  10. No aboquem productes tòxics o nocius per al medi a l’aigua.

Per acabar va regalar a cada alumne una làmina Din A-3 d’aigües de Tortosa amb el títol Estalvia aigua amb Núria i Pau, que la  pintarem a classe i una capsa de colors de fusta!!!

Mestres de 3r de primària