GUST PER LA LECTURA: LLIURAMENT DELS TREBALLS

Ja s’aproxima la data de l’entrega dels treballs del gust per la lectura i val a dir que els nois i noies de 5è i 1r d’ESO juntament amb  els/les mestres s’han esforçat molt i han treballat de valent per a poder presentar uns bons treballs.

Han sortit diferents propostes a cada grup, però totes curosament pensades i adaptades a la realitat i al gust del seu alumnat. Els treballs s’han realitzat amb el grup sencer a 5è de primària i en petit grup a 1r d’ESO, en els quatre treballs presentats cadascú ha pogut aportar el seu granet de sorra per a que surti un bon projecte.

L’alumnat de 5è A ha elaborat un mural artístic on a partir de reflexions han volgut transformar els pensaments negatius del protagonista del llibre. Han fet servir “una llibreta de pensaments”, el diàleg i la reflexió per poder tractar temes del llibre amb els quals els nens i nenes del grup han pogut sentir-se identificats en algun moment. L’àmbit lingüístic, artístic i d’educació en valors han estat els que s’han treballat en tot el procés.

L’alumnat de 5è B ha fet servir diferents tècniques artístiques i recursos TAC per explicar de manera progressiva com avançava el llibre. Han treballat la competència lingüística, la digital i l’artística. El resultat final ha estat una presentació de Genially on a dins s’inclouen altres treballs en format digital.

L’alumnat de 5è C han volgut fer la seva pròpia interpretació dels cinc capítols del llibre. Han elaborat els seus papers i els rols dels personatges per tal de transmetre els principals continguts de cada capítol. També s’ha treballat des de l’àmbit lingüístic, artístic, d’educació en valors i l’autonomia i iniciativa personal.

A 1r d’ESO el llibre que s’ha treballat ha estat “La volta al món en 80 dies” i un grup de quatre alumnes han preparat un “stop-motion” per a representar el seu projecte final. Han creat els seus diàlegs, han enregistrat les veus, han creat un “atrezzo”… han treballat molt i estem molt contents del seu esforç.

Esperem que gaudiu molt mirant els treballs realitzats!

5è A

5è B