ESCACS A L’ESCOLA

L’inici del nou curs escolar ha significat també el retorn dels peons, dels cavalls, de les torres i dels reis i les reines a l’escola. Com ja és habitual en els darrers anys, els alumnes més petits de la comunitat de mitjans s’inicien en aquest projecte, amb la idea de que arribi a tots els alumnes de primària de forma gradual.

Durant el curs 2013-14, fruit d’un conveni entre el Departament d’Ensenyament, la Federació Catalana d’Escacs i la Universitat de Girona, al qual després s’hi va sumar també la Universitat de Lleida, es que es va iniciar  aquest projecte per les diferents escoles catalanes.

L’objectiu  és introduir els escacs  amb la finalitat d’aprofitar l’alt valor pedagògic que contenen per treballar diferents capacitats i valors fonamentals per als infants. Així doncs, es pretén aprendre el moviment de les peces i les normes bàsiques del joc tot treballant la capacitat de concentració, i d’atenció, el càlcul mental, la creativitat, la imaginació, la lateralitat, l’orientació espacial… A  més a més aprendre a resoldre els propis problemes i prendre decisions fomentant els valors com el respecte, l’empatia i l’autoestima, per tal que els infants siguin més competents en el seu dia a dia i es desenvolupin millor en en els diferents àmbits.