DISSABTE EN FAMÍLIA A L’ESCOLA

Anar al pati no és només esmorzar, jugar a futbol o a fet i amagar. El pati és l’espai principal de lleure dels infants. És on hi juguen, on fan amics i construeixen noves relacions socials. És també un entorn educatiu que cal aprofitar com un espai de cohesió i integració; no només dels xiquets, també de tota la comunitat educativa. Espais motivadors per experimentar i créixer
Aquest dissabte, a l’Escola Temple hem posat en marxa “EL PATI QUE VOLEM”, un projecte de participació i cohesió social de tota la comunitat educativa que busca la implicació de tots: alumnes, famílies, mestres i entorn. Aquesta implicació de tots és un gran exemple de solidaritat i empatia per als infants, i reforça el model d’escola pública, participativa i integradora. Millorant el pati, millorem l’escola i tots hi guanyem, sobretot els xiquets, que veuen i aprenen que treballant en equip, tot és possible.
El projecte “EL PATI QUE VOLEM” s’ha desenvolupat a través de reflexions i propostes d’una comissió escolar engegada el curs passat i formada per la direcció de l’escola, mestres, infants i famílies. Es tracta d’un projecte col·laboratiu que ha generat diverses propostes, les quals s’executaran en jornades lúdiques i de treball en diversos Dissabtes en família al llarg d’aquest curs i dels següents.
Tota la comunitat educativa s’ha marcat com a principal objectiu la millora del pati de l’escola des de dues vessants: la transformació física amb la incorporació de petites instal·lacions fetes amb rodes, plantes, fustes de palets i materials reciclats; i, l’altra, la que dóna sentit a tot plegat, és el canvi en les dinàmiques d’ús del pati, de manera que els alumnes puguin barrejar-se per edats i tinguin un ventall ampli de recursos per jugar, experimentar i interactuar.

Fotos de la jornada: https://photos.app.goo.gl/TPgONg60xczWOERY2