DIPUTATS PER UN DIA

Els alumnes de 5è ja es troben finalitzant el projecte  que han estat realitzant  sobre Catalunya. Han cercat molta informació i han realitzat activitats variades a fi de conèixer entre altres aspectes l’organització territoritorial del país, així com també les principals institucions democràtiques i polítiques que ens representen a tots els ciutadans/es.

Així doncs, aquesta setmana es troben últimant els detalls per participar el proper dijous 30 de gener en el taller SOC DIPUTAT/ SOC DIPUTADA al Parlament de Catalunya.  Prèviament, han realitzat activitats on simulaven constituir  quatre grups parlamentaris:

Posteriorment, han elegit un portaveu per a cada grup parlamentari constituït, que farà de candidat a la presidència de la Generalitat  A més a més cada grup ha elaborat el seu programa electoral, que ha de tenir cinc punts que facin referència a àmbits propers als alumnes: escolar, familiar, municipal, etc.

Per tant, ara els nostres grups parlamentaris es troben col·laborant en la preparació de les intervencions de cada portaveu tenint en compte les propostes que han incorporat en els diferents programes electorals. Mitjançant el treball en equip, el debat i el respecte vers les opinions dels altres esperem que els nostres alumnes entenguin el joc democràtic.