CELEBREM EL DIA MUNDIAL DE L’AIGUA

L’escola El Temple ha celebrat el Dia Mundial de l’Aigua, 22 de març, realitzant vàries activitats amb l’alumnat, que estan explicades en cada una de les cares del poliedre rectangular giratori, que sembla un trencaclosques, que està al passadís al costat del mural del medi ambient

Previ al Dia de l’Aigua, els agents verds de cicle superior vam mesurar la quantitat d’aigua que ragen les fonts del pati. Així per exemple la font de cicle inicial raja 1.740 cl (quasi 2 litres). Les activitats que hem realitzat són les següents:

1. Reutilització de l’aigua de les fonts:

Els agents verds van rescatar 117,25 litres d’aigua de les fonts del pati en ½ hora d’esbarjo. Van col·locar un poal sota de cada font del pati per recollir l’aigua sobrant, que ha estat envasada en poals, en garrafes, en botelles de 2 l, 1,5 l, 1,25 l i 0,50 l. L’aigua sobrant s’ha reutilitzat per donar aigua als animals, regar les plantes del passadís, del jardí i de l’hort. Està previst fer un escrit a l’ajuntament perquè les aixetes no ragen tant.

2. Acció de reduir l’aigua de les cisternes del váters:

Els agents verds han col·locat 2 botelles de 0,5 litres plenes d’aigua dins de cada cisterna del vàter per reduir el consum d’aigua de l’escola.

En total reduirem 1 litre per cada cisterna.

1. Notícies de l’aigua:

L’alumnat de 5è ha col·locat el percentatge d’aigua que hi ha en el cos humà, els estats de l’aigua, la quantitat d’aigua que hi ha a la Terra (salada i dolça) i el cicle de l’aigua.

1. Què podem fer per estalviar aigua?:

Totes les classes han treballat el Dia Mundial de l’Aigua a classe, fent una reflexió sobre la necessitat d’estalviar aigua, i fruit d’això han estat els missatges i els consells sobre com estalviar aigua, que cada grup cooperatiu ha escrit en la gota que s’ha pegat a la gran gota del mural que s’ha desbordat de tants missatges.

Feu clic a la imatge per veure el recull fotogràfic de la jornada