XV CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Avui volem felicitar als nostres alumnes Elsa i Marc de 4t i 6è respectivament, per la seva fantàstica participació en el XV Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta. Tot i que no han passat a la següent fase, han realitzat una gran tasca gràcies al seu esforç.

Cal recordar que aquesta és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, l’entitat cultural que encapçala el Grup format per diferents empreses editorials, l’objectiu de les quals és promocionar la llengua i la cultura catalanes. El Certamen també compta amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”,  i de Biblioteques Públiques de Catalunya.

Per què  la lectura en veu alta?

• La lectura en veu alta permet desenvolupar els elements expressius, com el to de veu, la mirada, el gest, l’entonació o el ritme. Les habilitats de llegir en veu alta i de parlar estan estretament lligades.
  •  Està relacionada amb el fet de llegir amb fluïdesa. El concepte de fluïdesa lectora abraça aspectes com la velocitat lectora, la fidelitat al text, el ritme, la pronúncia, l’entonació, l’expressivitat i la gesticulació.
  • El Certamen té, també, l’objectiu de despertar l’interès pels llibres i fomentar el plaer de llegir,  ja que els bons lectors són millors estudiants, escolten més les explicacions, es concentren més, tenen més capacitat de memoritzar, comprenen millor i assimilen conceptes nous. També els bons lectors escriuen més i millor.
  • Finalment, permet  desenvolupar valors i actituds personals, com la responsabilitat, la perseverança, el coneixement d’un mateix i l’autoestima, l’autocrítica, el control emocional, d’aprendre de les errades, d’assumir riscos i de treballar en equip.