MAKEY MAKEY

Els alumnes de tercer estem treballant el projecte “Temps atmosfèric” i, per tal de relacionar les competències digitals amb l’àrea de medi, l’alumnat de 3r C hem anat a la URV a fer un taller anomenat Makey Makey. Allí ens han explicat què és l’energia, hem comprovat quins materials són conductors i quins no ho són amb l’ajuda del Makey Makey.

La idea de Makey-Makey consisteix  en un l’ús d’una placa electrònica basada en Arduino amb un cable USB que es conecta a l’ordinador fàcilment. D’aquesta manera, ens ofereix la possibilitat de donar als usuaris noves maneres d’interactuar amb la tecnologia; potenciant la creativitat, la imaginació i el diseny.

Després, hem jugat al joc de Mario Bross utilitzant com a comandament un full de paper i plastilina i per fer-ho més interessant ho hem fet cooperant amb parella. Ens hem divertit molt!

Per acabar, hem vist com funciona el programa Scratch i ara que ja sabem com hem de situar els cables de la plaqueta, amb l’ajuda de la mestra dissenyarem el nostre projecte  a classe i, posteriorment, l’enviarem a la URV per participar en el concurs que ens han proposat. Desitgem ser seleccionats!

També podeu veure un vídeo que mostra molt bé en què consisteix la proposta Makey Makey.