LLEGIM EN PARELLA

Els alumnes de 3r i 5è ja han posat en funcionament el projecte “Llegim en parella ”  a fi de millorar la competència lectora, especialment la comprensió, a través de la tutoria entre iguals. Durant dotze setmanes, els alumnes de 5è fan de tutors i prèviament es preparen cada setmana la lectura i comprensió a casa (amb l’ajuda de les seves famílies).

D’altra banda,  els nens/es de 3r fan de tutorats, que aprenen gràcies a l’ajuda personalitzada que reben dels seus tutors. Tots els dilluns i dimecres durant mitja hora, es reuneixen les diferents parellles per realitzar les diverses activitats lectores que es resumeixen en 4 apartats:

1. Abans de llegir… Es formulen preguntes que els ajuden a: explorar el text (format, títol,…), elaborar hipòtesis o prediccions del contingut de la lectura, parlar d’allò que ells ja saben,…
  2. Comencem a llegir… El TUTOR llegeix el text en veu alta (fent de model). Després llegeixen el text els dos en veu alta i per acabar llegeix el TUTORAT sol i el TUTOR el va corregint.
  3. Després de llegir… Es realitzen les activitats de comprensió lectora proposades.
  4. Tornem a llegir… Finalment el TUTORAT torna a llegir el text de forma expressiva, natural i amb entonació.