FEM MONES!

Acabem el trimestre  i arriba un dijous amb tota l’escola apunt per continuar amb la tradició de fer mones. Amb l’ajuda dels mestres i de les famílies que han vingut a col·laborar a totes les classes hem tingut una gran jornada culinària. Al matí han començat preparant la pasta seguint la recepta tradicional de “pa dormint”. Afegir, remenar, pesar, ratllar, batre….quin no parar!Els més petits comencen a fer la pasta tots junts i incorporen els ingredients poc a poc al gran rivell. Els més grans treballen per equips cooperatius  i de forma més autònoma: mesuren, pesen i calculen per adaptar la recepta als membres del seu equip.

I a la tarda, després de deixar-la reposar unes hores en un ambient calentet, tots els alumnes han anat a buscar els rivells amb l’emoció per descobrir si finalment la massa havia crescut adequadament. Un cop fetes els repartiments, li  han donat forma i  les han decorat lamb els anissets i els ous bullits. Només caldrà posar-la al forn uns minuts fins que estigui daurada i segur que disfrutareu d’un bon berenar. Bon profit!