1a Trobada Telemàtica S’MUN

Aquest cap de setmana, del 19 i 21 de Febrer, ha tingut lloc la primera trobada telemàtica S’MUN (Singularity Model of United Nations) amb més de 150 alumnes de tot el món. Vuit alumnes de 1r de Batxillerat de l’Institut, Diego Benítez, Manuel Serrano, Alejandra Butrón, Oscar Tercero, Alessia Marcandalli, Noel Talavera, Víctor Martínez i Berta Aragoneses han sigut els representants del nostre centre participant i defensant el seu posicionament dins el seu comitè en llengua anglesa.

Els S’MUN (Model United Nations) són simulacions de les Assemblees Generals de les Nacions Unides dutes a terme per estudiants. Van començar a realitzar-se als Estats Units pocs anys després de la fundació de les Nacions Unides, l’any 1945, per part d’estudiants universitaris. Actualment tenen lloc a tot el món, tant amb alumnes de secundària com universitaris. Anualment se celebra un gran ple a Nova York, que serveix de model per a rèpliques regionals.

A Catalunya, Saint Peter’s School Barcelona és el centre que s’encarrega de promoure aquesta iniciativa. Igual que en l’ONU, l’objectiu és identificar solucions, mitjançant la negociació i el consens, perquè els països puguin arribar a resoldre aquells problemes d’abast social. D’aquesta manera, els estudiants de Batxillerat i Secundària s’exerciten en l’anàlisi i debat de situacions complexes en llengua anglesa. Aquest any el tema estava relacionat amb “What changes and dilemmas will AI ( Artificial Intelliegence) bring to nations?

És honor informar-vos que el nostre alumne Diego Benítez ha sigut el guanyador del seu “Position Paper” del seu comitè en aquest S’MUN 20-21.

Si voleu saber-ne més, podeu veure aquest vídeo:

Enhorabona a totes i a tots per vostre gran esforç!!!