Pla d’acollida alumnat 1r d’ESO

La transició entre l’educació primària I l’educació secundària obligatòria, és un dels moments clau en la trajectòria educativa dels alumnes. L’Institut Vallès desplega un conjunt d’accions coordinades amb les escoles de primària adscrites per tal que aquest canvi doni continuïtat i coherència al procés educatiu de l’alumne i asseguri una transició adequada i equilibrada.

Actuacions al llarg del curs

Octubre – Novembre
Planificació del procés d’acollida Reunions entre els directors i coordinadors pedagògics dels centres de primària i de l’Institut per programar el calendari d’activitats conjuntes i avaluar i coordinar processos de millora.
Gener
Traspàs dels resultats de la 1a avaluació de l’alumnat de 1r d’ESO Després de la 1a avaluació de 1r d’ESO, es programen trobades entre la Coordinació de 1r d’ESO i els  tutors de 6è de primària per tal d’analitzar l’aprofitament escolar de cadascun dels alumnes i fer-ne propostes de seguiment.
Febrer
Presentació de l’Institut Vallès als centres de primària adscrits
  • Xerrades a les escoles adscrites per a presentar el Projecte Educatiu del centre de l’Institut a les famílies.
  • Jornada de portes obertes al centre:
    • Explicació del projecte Educatiu del Centre a les famílies
    • Visita a les instal·lacions i presentació de les aules específiques
Febrer – Març
Xerrada d’acollida a l’alumant de 1r d’ESO a la Biblioteca del centre  L’Equip directiu de l’Institut rep, en horari lectiu, els alumnes de 6è de primària amb els seus respectius tutors. S’explica als alumnes les característiques pròpies de l’etapa de secundària i el funcionament de l’Institut. Es visiten les instal.lacions del centre i se’ls passa un petit qüestionari sobre aficions, interessos i inquietuds vers la nova etapa.
Tertúlia d’alumnes de 1r d’ESO amb els alumnes de 6è Alumnes que estan cursant 1r d’ESO van a les escoles de primària a parlar amb els alumnes de 6è sobre aspectes de l’institut que els desperten interès o generen dubtes.
Març – Abril
Reunions d’intercanvi primària-secundària sobre treball curricular de diferents àrees Durant el curs 2016-17 es planteja un treball coordinat del currículum en les àrees de llengües i matemàtiques des d’un enfoc competencial.
Maig – Juny
Assistència al teatre musical preparat per alumnes de l’Institut Les escoles adscrites estan convidades a venir com a públic a l’obra teatral que han preparat l’ alumnat de  4t d’ESO del centre dins del projecte ValleScènic. Aquesta obra es desenvolupa dins del marc de la Mostra de Teatre de la Ciutat i té lloc al teatre de l’Estruch.
Juny
Comunicació (per e-mail) a les famílies de les dades d’inici de curs Llistat de llibres, materials, lliurament de deures unificats d’estiu, data inici de curs…
Traspàs d’informació de les escoles de primària a l’Institut sobre l’alumnat  de la nova promoció Reunió del coordinador de 1r ESO i de la coordinació d’ESO amb els tutors/es de les respectives escoles adscrites i dels seus professionals de l’EAP,  per rebre informació acadèmica i tutorial sobre el nou alumnat. Aquesta informació ajudarà a organitzar el nou curs i a preparar els grups tutoria que seran heterogenis.