Olimpíada Filosòfica

Enguany hem participat en l’Olimpíada Filosòfica de Catalunya, un concurs per a alumnes de filosofia d’àmbit estatal que té l’objectiu de promoure la reflexió filosòfica aplicant-los en diferents àmbits (el coneixement, la ciència, l’ètica, l’art). La temàtica d’aquest any era el transhumanisme i la conveniència de cercar l’evolució humana mitjançant la tecnologia, tenint com a referents clàssics de la ciència-ficció Blade Runner o sèries com Black Mirror. La unió amb la tecnologia és una oportunitat per millorar o representa la decadència més absoluta per la nostra espècie?

Des de l’Institut Vallès hem participat en la categoria de vídeo i, tal com diuen les bases del concurs, n’hem presentat tres que han sigut seleccionats pel tribunal del centre, format per dos docents de Filosofia i dos del departament d’Art, d’entre les propostes enviades pels alumnes de Batxillerat.

El vídeo presentat per les alumnes Diana Hui Huéscar i Martina Artés ha estat seleccionat finalista del concurs:

Des del centre també hem presentat les propostes dels grups formats pels alumnes Carles Bermúdez, Daniela Lechado i Manu García:

I, per últim, la creació de Laura Zapata, Clara Carner i Jesús Cubelos: