Cossos, Imatges i Vincles

El [LAB]oratori Cossos, imatges i vincles és un projecte d’acció comunitària de El Safareig, entitat de Cerdanyola del Vallès s’especialitza en l’atenció de les violències masclistes i als malestars associats al gènere i la sexualitat. Es planteja com un espai experimental de creació artística amb joves, on interrogar-se sobre els cossos, la sexualitat i els vincles en l’era de les imatges. A partir d’un model de treball en xarxa amb un centre d’art, un centre educatiu i el treball d’una artista desplega un conjunt de processos col·laboratius per interrelacionar la pràctica i mediació artística, el treball educatiu amb joves i l’acció comunitària.

En aquesta edició, hem comptat amb la participació de l’artista Núria Güell, que, inicialment, va proposar als adolescents (alumnat de 1r de Batxillerat Artístics de l’Institut Vallès) que detectessin creences heretades que els generessin conflictes, malestars o incomoditat. Aquesta proposta va generar debat i entusiasme a parts iguals, i els alumnes van expressar les seves opinions i desacords al voltant de la sexualitat, l’erotisme, la identitat, les identificacions, l’èxit, el gènere i altres embolics de el cos. En la següent sessió, Núria Güell els va demanar que contrastessin les seves opinions amb les abocades a la pel·lícula “Enquesta sobre l’amor” (1965), de Pier Paolo Pasolini. Finalment, van acabar el taller creant una mena d’assaig visual en què es reflecteix el pensament i la moral de diferents èpoques, evidenciant la base cultural de tota creença i deixant entreveure el simptomàtic de les repeticions en els conflictes generacionals. Dedicat, amb afecte, a famílies i professorat.