Projecte amb el Centre Cívic Benet Ribas

Des de l’Institut Serrallarga, els alumnes de l’ESO dediquen un dels seus projectes a l’àmbit sociocomunitari, buscant generar algun tipus d’acció que impliqui una connexió entre el centre, l’alumnat i alguna associació del poble. Aquest any la vinculació és amb el Casal Cívic Benet Ribas de Blanes.

L’esmentada col·laboració s’articula a través del treball de síntesi que els nostres alumnes de 4t de l’ESO, repartits en cinc grups d’entre 18 i 22 alumnes, han desenvolupat aquests dies previs a les vacances de Setmana Santa.

Aquest pren per nom «L’art mural i el grafit: una proposta d’art urbà». Durant una setmana, els alumnes han dut a terme un treball que ha tingut com a eix de rotació la temàtica de l’art urbà, per mitjà del desenvolupament d’activitats interdisciplinàries.

El treball, en la seva part més pràctica i manipulativa ha consistit a pintar cinc quadres (un per grup), d’unes dimensions de 120 x 60 cm, que plasmen l’evolució que d’un temps cap aquí, el Casal Cívic Benet Ribas de Blanes ha viscut:

– Pel que fa als protagonistes (avis i àvies en origen, fins a una gran diversitat de col·lectius i persones, en temps present).
– Pel que fa a les activitats (a dia d’avui, actuant com a casal dinamitzador i l’impulsor d’activitats pel desenvolupament social, cultural, esportiu i de lleure).
– Pel que fa als temps presents (l’adaptació del seu dia a dia, en temps de pandèmia).

Una vegada les condicions de la pandèmia ens ho permetin, alumnes representants dels diferents grups responsables de les pintures faran una presentació formal a les instal·lacions del mateix casal, on quedaran exposats els quadres realitzats.

Foto: Un dels quadres dibuixats pels alumnes de 4t