L’alumnat de 2n de batxillerat va al Teatre de Blanes

Els alumnes de 2n de batxillerat han assistit aquest migdia al Teatre de Blanes per veure l’adaptació teatral de la novel·la La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda, una lectura prescriptiva de cara a les PAU.

La companyia de teatre Mea Culpa ha estat l’encarregada de donar forma a aquest clàssic de la literatura catalana de la postguerra; una obra que es va publicar per primer cop el 1962. Tres actors, amb una dilatada trajectòria professional, han interpretat els principals personatges: la Natàlia, en Quimet; a més de l’Antoni -que salva la protagonista-, la senyora Enriqueta -que amb les seves intervencions ha fet delir el públic- i la Rita. Les projeccions audiovisuals també han estat clau a l’hora de seguir la representació teatral.

En aquesta versió, molt fidel a l’obra, s’hi ha inserit una actuació de Lady Godiva, de Mirall trencat.

Finalment, l’activitat teatral, organitzada pel Departament de Llengua Catalana, s’ha tancat amb un col·loqui on els estudiants han pogut formular qüestions als tres actors de la companyia. Precisament, les dues actrius havien interpretat amb anterioritat el muntatge de Mirall trencat, que també alumnes del centre d’altres promocions havien vist.