Places vacants de cicles

La inscripció de l’alumnat a la cua virtual per accedir a les places vacants de cicles de GM i de GS s’activarà de manera centralitzada i simultània per a tots els centres participants el 7 de setembre de 2026, entre les 09.00 h i les 23.59 h.

El dia 4/09 publicarem les vacants que hi ha de cada cicle.

Aquest és l’enllaç que estarà actiu a partir del 7 de setembre a les 09.00h:

https://aplicacions.gestioeducativa.gencat.cat/ords/pls/apex/f?p=20160079072543618:650:::NO:650:P650_CENTRE:C9D2077AD52DED6212CCEB1D61E2B8986E0D1399B9327564

El funcionament de la cua virtual serà el següent:

La cua virtual és una eina d’ús obligatori, publicada al web del centre, i és única per a cada centre educatiu i per a cada tipus d’ensenyament (grau mitjà i grau superior); per tant, no s’estableixen cues diferenciades per a cada cicle formatiu. Les persones interessades són ateses seguint estrictament l’ordre cronològic d’inscripció a la cua virtual del centre.

L’alumnat es pot inscriure a la cua virtual de qualsevol centre que disposi de vacants i, si ho considera oportú, també pot inscriure’s simultàniament a les cues d’altres centres. En aquesta fase no se sol·licita plaça per a un cicle formatiu concret, sinó que la inscripció es fa a nivell de centre.

Cada centre disposa d’un llistat ordenat segons la data i l’hora d’inscripció, que inclou les dades bàsiques de contacte de les persones inscrites. A partir d’aquest llistat, el centre contacta directament amb l’alumnat i l’atén d’acord amb l’ordre establert a la cua.

Cal tenir present que la posició a la cua determina únicament l’ordre d’atenció i no garanteix l’obtenció d’una plaça determinada. Atès que la cua és pròpia del centre i no d’un cicle formatiu específic, l’adjudicació final dependrà tant de les vacants disponibles en cada cicle en el moment de l’atenció com de les opcions escollides per les persones que hagin estat ateses amb anterioritat.