Estudiem el funcionament de les atraccions al Tibidabo

Amb els alumnes de 3r de l’ESO hem arrencat el curs escolar amb el 1r tema del llibre de Tecnologia que ens  convida a estudiar els moviments de les atraccions de fira i les seves causes. I quina millor manera que explicar-ho in situ. Per això ens hem traslladat al Tibidabo, el parc d’atraccions situat a Barcelona. Des de fa molts anys, fan uns tallers on els alumnes amb un dossier estudien els moviments i el perquè del funcionament de les atraccions .

Enguany hem estudiat 5 atraccions: el Divolo, el Crash Cars, el Tibidabo Express, la Muntanya russa i el Vaixell Pirata. Una vegada estudiades i fets el càlculs de funcionament, els alumnes han emplenat el dossier  amb les respostes. Després han pogut gaudir de les atraccions, i han pogut comprovar en primera persona els efectes de les forces centrifuga, centripeta, acceleració, etc.

Ha estat una jornada molt enriquidora tant pels continguts tecnològics com per la convivència dels alumnes.