Estel Solé parla de la seva obra teatral als alumnes de 4t

L’escriptora i actriu Estel Solé ha dut a terme aquest migdia dues xerrades als alumnes de 4t d’ESO sobre la seva obra teatral Animals de companyia, que prèviament havien llegit i interpretat a l’aula, posant-se en la pell dels diversos personatges, d’una trentena i quarantena d’anys.

Els col·loquis han començat amb els inicis professionals de Solé en el món del teatre i de l’escriptura. També ha parlat del personatge que havia interpretat a la sèrie La Riera de TV3.

La dramaturga ha explicat com es va originar la seva reconeguda obra, que inicialment es representava a pisos i cases particulars, i que també havia esdevingut en diverses ocasions en un original regal d’aniversari abans que es representés al Capitol de Barcelona i als països d’Amèrica Central.

En l’actualitat, Solé col·labora en diversos mitjans de comunicació, com TV3 i Catalunya Ràdio, i ha enllestit un nou llibre que properament veurà a la llum.

Diversos alumnes de 4t han expressat que els agradaria que hi hagués una continuació d’Animals de companyia, ja que havia acabat amb un final obert i la comèdia realista els havia atrapat.  L’obra tracta d’una colla d’amics que organitza un sopar sorpresa a la Beth, una jove que havia estat ingressada  per un trastorn mental. Altres personatges que apareixen físicament -en Javi havia fugit- són la Laura i en Marc -una parella en crisi-, la Clara i l’Àlex,  un personatge enamoradís que s’havia fet passar pel xicot de la Beth suplantant-li la identitat i que s’empesca una història per acabar al seu costat.

Els alumnes han plantejat diverses qüestions i han quedat encantats amb aquesta gran visita que avui ha acollit el Serrallarga, en un acte organitzat pel Departament de Llengua catalana.