Economia domèstica: el pressupost familiar

La paraula economia prové etimològicament del grec oikonomos que literalment significa ‘administració de la llar’ o també ‘qui administra una llar’.

Doncs bé, amb els alumnes de 4t C hem treballat com s’elabora un pressupost familiar mensual, tot identificant les diferents fonts i quantificant conceptes com: ingressos, despeses fixes obligatòries, despeses variables, despeses innecessàries, estalvi, etc., així com els diferents elements que els integren.

Un cop finalitzat han fet una comparativa amb el que realment s’ha produït a cada llar transcorregut el mes, tot utilitzant fulls de càlculs, gràfics, fórmules…

De ben segur, l’alumnat ha arribat a la conclusió que no és tan fàcil administrar l’economia familiar, i menys en un context tan excepcional com el que estem vivint actualment. A més, ha après conceptes que tenim molt a prop, ja que al cap i a la fi tots duem un/a economista dins nostre!