Maria Mercè Roca revela a tercer i quart d’ESO com les idees i les experiències es concreten en la redacció d’una obra literària

L’escriptora Maria Mercè Roca, també exdiputada al Parlament de Catalunya i exregidora a l’Ajuntament de Girona, ha visitat l’Institut en dues ocasions per a fer una presa de contacte amb l’alumnat de tercer i quart d’ESO que, al primer trimestre, van llegir el seu llibre Com un miratge.

D’aquesta manera, l’alumnat ha aprofitat per preguntar dubtes i compartir idees sobre la novel·la.

La xerrada, que s’ha convertit en un col·loqui literari, ha estat molt ben valorada tant pels alumnes com per l’escriptora.

Els ha parlat de l’ofici d’escriptor i de la manera com les idees i les experiències es concreten en una obra de ficció.

Ha estat una sessió molt productiva, ja que l’alumnat ha pogut entendre millor com es gesta, madura, creix i, finalment, neix una novel·la.

L’autora també els ha descobert tots els agents que intervenen en la publicació d’un llibre un cop ha sortit de les mans de l’autor.

Finalment, l’alumnat s’ha fet fotos amb ella en el fotoreclam que li han preparat.

En aquest punt, Ailyn Barrera, alumna de tercer C i artista gràfica, li ha regalat dos dibuixos seus inspirats en la lectura del llibre de Roca.