Alicia Casitas, antiga alumna del centre, premi a la millor investigadora jove

Avui ens fem ressò de la notícia apareguda al Diari de Girona en què una antiga alumna del centre, l’Alicia Casitas, ha estat reconeguda per la Societat Espanyola de Química per la investigació de metalls industrials més sostenibles. Aquest guardó a la millor investigadora jove amb grup de recerca propi, representa la màxima distinció nacional d’aquesta disciplina científica i s’atorga anualment per distingir trajectòries acadèmiques i professionals en el camp de la química i la recerca.

Casitas, que actualment treballa a Alemanya, va ser alumna de l’Institut durant els primers anys en què va estar obert. Tal va ser la seva vinculació i estima pel nostre institut, que ho recorda a l’entrevista que li fa el diari: “Vaig estudiar a l’escola del barri, a l’Institut Santa Eugènia i a la UdG, sempre he anat a centres públics i crec que és molt important donar suport a l’educació pública perquè tothom tingui les mateixes oportunitats”. Fins i tot, l’Alicia fa pocs anys va venir a fer una xerrada durant la festa de graduació de final de curs.

És per nosaltres un honor haver format part de la seva etapa educativa i veure com aquesta formació ha contribuït al seu èxit professional.

Per a més informació, recomanem llegir l’article complet del Diari de Girona: