L’Ajuntament de Girona preveu continuar el programa d’acompanyament emocional a joves que ha actuat a l’Institut

L’Institut ha participat, juntament amb el Carles Rahola i Llorens, Jaume Vicens Vives, Narcís Xifra i Masmitjà i Santiago Sobrequés i Vidal, ha participat aquest curs en un programa d’acompanyament emocional al jovent impulsat des de l’Ajuntament de Girona.

En tots els centres, s’han realitzat 22 sessions formatives als nois i noies de segon d’ESO per treballar en la detecció, formació i intervenció en salut mental i emocional juvenil.

La regidora de Salut de l’Ajuntament de Girona, Eva Palau, ha explicat que “dins el Pla de Salut hi ha una part important destinada a la salut mental, i amb aquest programa hem pogut conèixer amb detall alguns dels elements que afecten el nostre jovent, i també de la manera que ells ho perceben.

En aquest sentit, ha continuat la regidora, “la nostra voluntat és la de poder continuar oferint aquest servei, que hem vist que és útil i que també ens dona eines importants per planificar accions de millora de la salut a la ciutat” abans d’afegir que “la pandèmia ha fet aflorar noves realitats entre els joves que hem de tenir en compte en les nostres polítiques”.

El suport cap a l’alumnat s’ha ofert des d’un enfocament transversal, amb perspectiva de gènere i amb la garantia d’igualtat en el dret a la participació.

Entre altres objectius, les xerrades donades han tingut la finalitat de, per una banda, detectar potencials problemàtiques de salut mental i emocional en la població adolescent i promoure l’accés a cercar ajuda quan sigui necessari.

I, per l’altra, han buscat alfabetitzar els nois i noies en el concepte de salut mental i emocional per reduir l’estigmatització i eliminar mites.

A més a més, formar els joves en tècniques de gestió emocional basades en la recerca de recursos d’afrontament i resiliència.

+ INFO  El programa d’acompanyament emocional al jovent dona suport a l’alumnat de cinc instituts de la ciutat

FOTO.- Pixabay