L’Institut celebra avui Sant Jordi, amb entrega de premis i lectura d’un poema de Gabriel Ferrater traduït a diverses llengües

L’Institut Santa Eugènia celebra avui la festa de Sant Jordi amb una sèrie d’actes organitzats pel departament de Català i que ha comptat amb una molta alta implicació del professorat i alumnat d’ESO i Batxillerat.

Les següents són les activitats que es presenten als premis Sant Jordi de català:

1r d’ESO.- EL CAL·LIGRAMA. Els alumnes de primer han elaborat uns cal·ligrames creatius per a Sant Jordi. Els cal·ligrames són un tipus de poema visual en què s’utilitza la disposició de les paraules per a representar el contingut del poema. El departament de Català felicita especialment als nois i noies per la bona feina feta.

2n d’ESO.- L’AUCA. L’alumnat de segon ha treballat l’auca amb el tema «L’INS Santa Eugènia». El departament ha explicat que “ha estat una feinada perquè s’han fet un bon tip de comptar versos heptasíl·labs i de procurar que els rodolins rimessin i que el dibuix quedés bé, però el resultat ha estat d’allò més satisfactori i lluït”.

3r i 4t d’ESO.- GRAN CONCURS DE BARBARISMES. Els alumnes d’aquest cicle han estat memoritzant, des del mes de febrer, els barbarismes que tenim exposats al passadís. Els alumnes han participat en el Gran Concurs de Barbarismes en un formulari Google. Se sap el resultat de manera instantània. Qui més n’encerti serà proclamat guanyador.

1r i 2n de Batxillerat.- LECTURA EN VEU ALTA D’UN POEMA DE GABRIEL FERRATER EN DIVERSES LLENGÜES. Els i les alumnes de Batxillerat han traduït a les seves llengües maternes (àrab, urdú, noruec, xinès francès anglès…) el poema Dues amigues, de Gabriel Ferrater (Reus, 1922-Sant Cugat del Vallès, 1972). Avui, cadascú el llegirà per a tot el públic assistent. Amb aquesta activitat, l’Institut s’adhereix a l’Any Ferrater.

Durant els actes de la diada es farà saber els guanyadors de cada nivell.

D’altra banda, també s’ha organitzat un concurs de microrelats per a tots els nivells amb un gran èxit de participació. Hi haurà un premi per a cadascuna de les tres categories:

• 1r i 2n d’ESO
  • 3r i 4t d’ES0
  • 1r i 2n de Batxillerat.

En aquest sentit, adjuntem de les auques de 2n d’ESO digitalitzades.