L’Institut fa una aposta per un mètode innovador de mediació artística que enforteix la relació entre educació i cultura

El servei d’Educació de l’Ajuntament de Girona i el Teatre Municipal han seleccionat l‘Institut Santa Eugènia pel projecte Escoles Planter, de mediació artística ideat per l’associació ConArte Internacional.

El projecte té l’objectiu de connectar i enfortir els vincles entre educació i cultura.

Aquest curs, hi participa l’alumnat de segon d’ESO, amb l’acompanyament artístic de la creadora escènica Mercè Vila Godoy, i la col·laboració de les artistes Glòria Sirvent i Neus Masó, i les professores Anna Cuenca i Maria Àngels Alsina, del departament de Català

Les Escoles Planter són centres innovadors i vinculats a l’entorn que volen aprofitar la capacitat transformadora de les arts per dur a terme una acció educativa més eficient.

D’aquesta manera, l’Institut treballarà en una metodologia de treball que combina la intervenció directa d’artistes a les aules, la participació de l’alumnat a la vida cultural de Girona, la formació específica de l’equip docent en pedagogies artístiques, i la creació d’un pla d’educació cultural que assegura la sostenibilitat del projecte.

El projecte té una durada de 3 anys i el centre hauria de ser certificat com a Escola Planter al final del procés.

+info Arts escèniques i educació es troben a l’Institut Santa Eugènia de Girona per potenciar el diàleg intercultural

foto: Ajuntament de Girona