L’exposició «Esborrem el sexisme de la publicitat», dins els actes del 8M a Can Ninetes, atrau un centenar de persones

La inauguració de l’exposició «Esborrem el sexisme de la publicitat», comissariada pels alumnes de segon curs de Màrqueting i Publicitat dins els actes del 8M al Centre Cívic Can Ninetes de Girona, ha atret un centenar de persones.

Els alumnes del cicle formatiu de l’Institut presenten en aquest equipament municipal, fins al 19 de març, dotze mirades en forma de frases en què reivindiquen una comunicació publicitària lliure de sexisme.

A més a més, els estudiants citen conceptes clau sobre aquesta temàtica que han estat reflexionant i analitzant a l’aula.

Una representació dels i les alumnes (Saida El HlimiLaura Jaramillo, Iván Alonso, Mariona Romans, Omaima Addou i Adrià Payrà) han intervingut amb un parlament coral en què han justificat el treball. També han difós un decàleg adaptat al format radiofònic.

«Esborrem el sexisme de la publicitat» és la materialització d’un projecte sobre la mirada de gènere en la publicitat  La tasca va ser impulsada amb una formació de l’Institut Català de les Dones.

Precisament, un equip de Televisió de Girona s’ha interessat pel treball dels estudiants i ha pres declaracions a l’alumna Chaymae Laghzaoui abans de l’inici de l’acte.

La resta de l’alumnat que ha participat en el projecte, coordinat per les professores Irene Freixas, Irene Romanyac i Joaquim Bohigas, ha estat Guillem Almarcha, Salma Es Zaary, Iván Franco i Bernat Puig, també autors dels textos, veus del document i muntatge sonor i conceptualització dels cartells, d’entre altres responsabilitats.

El departament d’Arts Gràfiques de l’Institut ha donat assessorament tècnic i ha realitzat part del disseny i la impressió dels materials.

Resta d’actes

La programació del 8M a Can Ninetes també ha inclòs la presentació de l’exposició «Dues artistes, dues visions de la dona», a càrrec de Dolores Durán i Meritxell Jiménez, i de la mostra del mural de l’Escola Popular d’Economia (Eco) Feminista.

Posteriorment, s’ha llegit el manifest a favor dels drets de les dones i l’actriu Carmina Pérez Soriano ha representat l’obra «Los rostros del silencio», que explica les conseqüències psicològiques i socials de la postguerra civil i la repressió de la dictadura franquista en els nostres dies.

Les activitats han finalitzat amb un refrigeri, elaborat i servit pels participants del grup de cuina, i l’actuació de Belén.