Un grup d’estudiants de segon de Batxillerat visita la Col·lecció Cervantina i l’Arxiu Joan Maragall a la Biblioteca de Catalunya

Els i les alumnes de segon de Batxillerat de l’assignatura de Literatura Castellana han visitat la Col·lecció Cervantina i l’Arxiu Maragall a la Biblioteca de Catalunya (BC).

La Col·lecció Cervantina és una de les col·leccions sobre Cervantes i la seva obra més importants del món conservades a biblioteques de titularitat pública.

L’origen de la col·lecció Cervantina és la donació de més de 3.400 volums per part del barceloní Isidre Bonsoms l’any 1915.

L’Arxiu Joan Maragall és una secció de reserva de la BC i està oberta a investigadors i estudiosos de l’obra del poeta.

Els estudiants han recorregut en unes instal·lacions que custodien milers de documents de gran valor documental i seu del dipòsit legal de la producció editorial i audiovisual catalana.

L’edifici que acull la BC, d’estil gòtic civil, és l’antic l‘Hospital de la Santa Creu i està situat al barri del Raval de Barcelona.

Aquesta biblioteca és d’ús exclusiu de personal dedicat a la investigació i alumnat de Batxillerat que estigui elaborant el seu Treball de Recerca (TR) i necessiti algun tipus de document específic.