L’alumnat de quart porta el projecte de dites i refranys fora de l’aula, amb una exposició i una enquesta sobre l’ús en la parla quotidiana

A principi de curs, el departament de Català de l’Institut va proposar a l’alumnat de quart d’ESO una activitat sobre els refranys, frases fetes i dites populars per impulsar la llengua.

A partir d’aquí, se’ls va suggerir el repte de portar la campanya fora de l’aula, que ha consistit a traslladar alguns dels rètols exposats al centre a l’aparador d’una botiga.

En concret, la Fruiteria Montilivi de Girona.

Els estudiants Ariana Ciont, Nayara Raga, Nicole Ordóñez i Jinhong Chen han entrevistat els clients sobre si en sabien més, si coneixien els que hi ha exposats… per treure’n, finalment, unes conclusions

La periodista Meritxell Comas s’ha interessat per aquesta acció i ha signat un reportatge a Diari de Girona.

Una vegada més, l’aprenentatge que es fa a l’aula té relació directa amb l’entorn dels alumnes.

El departament de Català ha agraït la col·laboració de la Fruiteria Montilivi.