El primer de Sistemes Electrotècnics visita la seu de Comsa, responsable de la instal·lació i manteniment de la xarxa d’Endesa

L’alumnat de primer curs del cicle formatiu de grau superior de Sistemes Electrotècnics i Automatitzats ha visitat la seu central de Comsa, a Fornells de la Selva.

És una empresa dedicada principalment a la instal·lació i manteniment de les xarxes elèctriques d’Endesa.

En aquests moments, hi ha dos alumnes fent l’estada Dual de formació en alternança.

La visita ha tingut dues parts.

En la primera, els responsables de les àrees de Prevenció de Riscos Laborals i els d’Obres han explicat els riscos elèctrics i les pautes de treball que segueixen a l’hora de fer les tasques sobre les instal·lacions elèctriques d’alta i baixa tensió.

En la segona part, han divulgat les maniobres per connectar i desconnectar les cel·les d’un centre de transformació, i per substituir els fusibles de protecció del transformador.

A més a més, alguns dels alumnes assistents han dut a terme aquestes maniobres equipats amb els equips de protecció individual sobre diversos tipus de cel·les, accedint d’aquesta manera a poder fer uns treballs pràctics que estan fora del nostre abast a l’Institut.

La jornada ha estat molt profitosa tant per als alumnes com pels professors.

El departament d’Electricitat i Electrònica dona les gràcies a la gerència de Comsa a Girona, així com els responsables de les àrees de Prevenció de Riscos Laborals i els d’Obres per dedicar el seu temps i compartir la seva experiència.