El departament de Castellà reivindica el grup de «Las Sinsombrero», i homenatja la professora i activista Janina Aixarch

A propòsit del 8M, Dia Internacional de les Dones, el departament de Castellà ha reivindicat el grup d’artistes espanyoles de la Generación del 27 conegudes com «Las Sinsombrero».

El sobrenom el van rebre de l’acte simbòlic de treure’s el barret per deixar que les idees sortissin dels seus caps en total llibertat sense limitacions socials, culturals o de gènere.

«Las Sinsombrero» van encapçalar la modernització de l’art i la cultura espanyola abans de la Guerra Civil.

En aquest sentit, Castellà ha realitzat una valoració molt positiva dels actes i activitats organitzades.

• El grup d’artistes han tingut un lloc especial a l‘aparador del nostre institut on han estat acompanyades de barrets i d’un gran 8 i una M confeccionats pels alumnes de l’aula inclusiva.
  • El departament ha aprofitat per fer un petit homenatge a la Janina Aixarch, destacada activista feminista de l‘Institut Santa Eugènia, que fa poc que s’ha jubilat.

• L’aparador ha estat visitat tots aquests dies per l’alumnat de diferents nivells, en petits grups, acompanyats per diferents professors de diferents matèries però sobretot per les professores de literatura.

• Els esbarjos del 8 de març han comptat amb decoració d’ungles i confecció de polseres i de llaços de tonalitats violetes, el color reivindicatiu del feminisme.
  • Una molt bona noticia de la diada ha estat l’entusiasme de les alumnes i l’acompanyament i participació del seus companys.

• Els alumnes de primer d’ESO han realitzat un taller a la Biblioteca Salvador Allende en què s’ha reflexionat i valorat el paper sexista i secundari que s’ha donat a la dona en els còmics de superherois, i com això ha anat canviant.