El Centre Cultural La Mercè acull l’acte de benvinguda i coneixement mutu adreçat als estudiants recentment arribats a Girona

L’alumnat d’Aula d’Acollida de l’Institut ha participat a l’esdeveniment Ciutadans de Girona, ciutadans del món al Centre Cultural de la Mercè.

L’eix de la jornada és una trobada amb els i les estudiants de la resta d’aules d’acollida de secundària de la ciutat. En total, enguany, 130 alumnes de set centres.

En primer lloc, cada centre ha fet una presentació sobre la seva aula d’acollida i, seguidament, han cantat plegats i plegades la cançó de Sense tu, de Teràpia de Shock.

Prèviament, el regidor d’Educació, Infància i Esports, Àdam Bertran ha donat la benvinguda a tot l’alumnat i ha assegurat que “Girona és una ciutat d’acollida i desitgem que l’alumnat se la senti seva, que la visquin, que la participin, que l’ajudin a construir entre totes i tots, que facin diàleg amb el jovent nouvingut i que utilitzin i defensin el català.

Un cop finalitzat l’acte i en el Pont de Pedra, han mostrat simbòlicament les banderes dels països d’origen amb un desig.

Finalment, el grup ha pres part d’una activitat de jocs a la Copa i han gaudit d’una actuació a càrrec del grup Batucada UdG.

L’equip docent ha destacat que l’activitat també ha servit per treballar la cohesió grupal, entre els mateixos nois i noies i amb el professorat.