[ CRÒNICA ] La graduació dels postobligatoris, o com Michael Jackson ha deixat de ser un cantant només per a «boomers»

Els estudis postobligatoris de l’Institut Santa Eugènia, el batxillerat i els cicles formatius, han celebrat la festa de graduació, que es recupera en el format habitual després de la pandèmia de la COVID-19.

Al voltant de dues-centes persones, entre estudiants, familiars i amics, s’han reunit a la sala polivalent per celebrar el fi d’una etapa acadèmica, tot i que algun d’ells continuaran vinculats al centre ampliant estudis.

Entre el públic, que ha emplenat el recinte, cares relaxades i bromes amb els docents que, una vegada més, han estat al costat dels estudiants.

Només començar, el director de l’Institut, Francesc Martí, ha encoratjat a l’alumnat a continuar formant-se raonat en què és el passaport per a una òptima inserció professional.

“Això no ha fet més que començar”, ha incidit Martí davant un públic atent.

Les paraules del director han estat la prèvia a una xerrada amb Joel Santoro, exalumne del departament de Comerç i Màrqueting, i emprenedor del sector tecnològic.

Santoro, rebut afectuosament pels docents, ha articulat una xerrada breu però contundent sobre el funcionament del món laboral.

Ha estat molt clar en dir que treballar implica una complexitat que s’ha de saber gestionar. “Res és fàcil, i menys en aquests moments”, ha clavat enmig del silenci dels assistents.

Tot i això, amb to constructiu, els ha demanat que aprofitessin les oportunitats que ben segur que tindran els alumnes de l’Institut.

El repartiment de les orles i un obsequi del centre, i el reconeixement a les matrícules d’honor i als alumnes de Dual ha indicat que l’acte entrava en la fase més emocional.

La darrera part de l’acte ha agafat un color entre nostàlgic i festiu.

Joan Font, alumne de Batxillerat, l’ha iniciat amb una reflexió de tipus vital sobre els darrers nou mesos,

Sota les notes de Billie Jean, una cançó que enguany compleix 40 anys, Forson Doyina, alumne de tercer d’ESO que s’ha afegit a la festa, ha demostrat ballant que Michael Jackson ha deixat de ser un cantant només per a «boomers».

La graduació dels estudis postobligatoris, una celebració amb noms i cognoms, ha agraït l’organitzador de l’acte, el professor Joan Martínez, que ha rebut la col·laboració de diferents departaments.