[ESSENCIALS] El Projecte Rossinyol de Girona: gairebé quinze anys de donar voluntàriament molt més que un cop de mà

Un dels darrers actes oficials de l’ara alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, exercint el càrrec va ser, a finals de maig, la clausura del curs 2023-23 del Projecte Rossinyol a l’Estació Jove.

Un dels centres participants ha estat l’Institut Santa Eugènia, juntament amb la resta de les escoles i instituts de la ciutat.

Enguany, han participat 33 alumnes nouvinguts a la ciutat aquest curs escolar.

El Projecte Rossinyol és un projecte de mentoria de la Universitat de Girona (UdG) i que rep la col·laboració de l’Ajuntament de Girona.

Té com a finalitat donar a conèixer la llengua catalana i la ciutat a l’alumnat que acaba d’arribar.

Es basa en el treball voluntari de l’alumnat universitari que acompanya al llarg de tot el curs a un alumne o alumna.

Cada estudiant té un mentor o mentora.

Durant sis mesos, han compartit vivències, han conegut noves cultures, han passejat per carrers, han après a comunicar-se millor en català i han participat en activitats del barri.

Els centres educatius han valorat positivament el projecte perquè que ha incidit en les trajectòries formatives i d’integració social i cultural de moltes persones joves.

A la foto, l’acte de presentació del projecte a l’inici de curs.