La capoeira entra amb força a l’Institut: alumnes d’ESO i Batxillerat aprenen les tècniques clau i al gener comença una extraescolar

Durant el mes de novembre, l’alumnat de quart d’ESO que participen en el Projecte Singular i de primer de Batxillerat han gaudit d’una sessió d’iniciació a la capoeira dins l’assignatura d’Educació Física.

Gràcies a l’Associació Abadá Capoeira Girona, l’alumnat ha descobert la història de la capoeira, una barreja entre art marcial, lluita i dansa que es va originar a Brasil per part dels esclaus, amb l’objectiu de defensar-se dels seus opressors.

Els nois i les noies han experimentat, a través de jocs i exercicis, les tècniques bàsiques d’atac i defensa, per acabar practicant la «roda de capoeira» amb molt de ritme i cantant en portuguès.

En aquest sentit, el departament d’Educació Física anima els i les estudiants a provar la capoeira.

Els interessats es poden adreçar els dimecres de novembre i desembre, de cinc a sis de la tarda, al gimnàs de l’Institut.

El mes de gener, començarà l’extraescolar organitzada per l’Ampa si hi ha un mínim d’inscripcions.