V Jornades de lluita contra la violència masclista

Els dies 22 i 23 de novembre s’han dut a terme diverses activitats i tallers en commemoració del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones. El Ribot i Serra es posa en situació de lluita com sempre en forma de conscienciació per a tota la comunitat educativa.

El 22 de novembre, com ja s’ha vist en una notícia a part, va venir la Pamela Palenciano amb el seu monòleg “No sólo duelen los golpes”.

El dia 23, amb el treball organitzatiu de l’alumnat de 2n d’Animació Sociocultural i Turística (TASOCT),i 2n d’Integració Social (TIS), s’han ofert una sèrie d’activitats i tallers:

• Role-playings: Tant des de TIS (amb una activitat anomenada “Pètal del patriarcat”) com des de TASOCT s’ha optat per aquest format participatiu, en el qual l’alumnat, sigui actor/actriu d’escenes o no, ha pogut reflexionar respecte a algunes accions que fem de manera inconscient, com ara els (micro)masclismes que apliquem en el nostre dia a dia.
  • Videofòrum: des de TIS s’ha exposat un muntatge visual i sonor anomenat “El cicle de la violència”. Des de TASOCT s’ha fet en format “memory”: l’alumnat ha jugat a trobar imatges iguals d’anuncis publicitaris en els quals es reflecteix una clara violència envers les dones. S’ha aprofitat l’activitat per reflexionar-hi.
  • Espelmes: des de TASOCT s’ha ambientat la sala amb espelmes per representar els diferents móns que envolten la història d’una dona els quals, a poc a poc, es van consumint a partir de la relació amb la seva parella.
  • Semàfor: tant des de TIS com de TASOCT s’han exposat situacions des de les quals l’alumnat ha hagut de posicionar-se (d’acord/desacord).
  • Mural de coeducació: activitat exclusiva de TIS que explica de manera plàstica com la coeducació és la clau de prevenció de la violència de envers la dona.

A part d’aquestes activitats dinamitzades, també l’alumnat de 2n de TASOCT va muntar després del pati l’activitat anomenada “ACTE CENTRAL”. Allà, totes aquelles persones que volien, podien expressar el seu rebuig a la violència masclista.

Us deixem amb les imatges més significatives de la vesprada, on es deixa clar que el nostre institut no resta impassible davant de la xacra del patriarcat: vídeos, dansa, cançó, expressió corporal, cartells, murals…tot suma!!! #ElRibotiEsMou!

Àlbum de fotos de l’acte central

Àlbum de fotos de les activitats i tallers