Taller i activitat de Llengua de Signes Catalana

Des del mòdul M05, Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació, l’alumnat de 2n d’Integració social hem fet una aproximació a la Llengua de Signes Catalana (LSC)

En primer lloc, hem fet un Taller de LSC per aprendre vocabulari bàsic i algunes estructures que ja de seguida ens han permès tenir breus converses entre nosaltres. El taller, de 8 hores, ha estat portat per Juan Valenzuela, de l’Associació de Persones Sordes de Sabadell (APSS). El Juan, amb experiència en acostar la seva llengua als oients, ha fet un taller molt interessant i alhora divertit; ha aconseguit que ens marxés la vergonya i ens ha animat a comunicar-nos amb ell i entre nosaltres amb la LSC.

Ens hem sorprès de tot allò que hem après i ens ha fet veure com de necessari és que la llengua de signes sigui una llengua per a tothom!

Amb tot l’aprenentatge del taller, l’alumnat d’Integració social ens hem posat a prova i hem practicat la LSC tot fent diferents videoclips de cançons en català. Tot i que primerament ens feia respecte la idea de crear una cançó i tenir poc temps per poder trobar els signes corresponents, hem de dir que, finalment, ens han quedat uns videoclips creatius i força divertits. Per tal de veure els resultats finals, s’han fet els SAAC AWARDS, una celebració especial en la qual es donen els premis als millors videoclips amb Llengua de Signes en diferents categories. L’alumnat de 2n ens hem mudat per gaudir d’una tarda de diversió i molt d’aprenentatge, sobretot amb els valors afegits de l’esforç i l’orgull de la feina feta.

Us animem a veure les nostres creacions i prendre la iniciativa per fer aquest procés creatiu; no us deixarà indiferents!